درمان درد پریودی بدون داروهای مسکن
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

داشتن درد در حین پریود نشان دهنده مشکل خاصی نیست. به طور طبیعی نیمی از زنان در طول دوران زندگی دردهای قاعدگی را تجربه می کنند. آزاد شدن تخمک و تخریب پوشش های داخلی عضلات رحم موجب خونریزی ماهانه می شود که در اغلب اوقات با درد همراه است. ساده ترین راه برای کاهش و یا درمان درد پریودی استفاده از داروهای مسکن است. با توجه به عوارض ناخوشایند داروهای شیمیایی توصیه می شود از روش های غیر دارویی برای کاهش درد در ایام قاعدگی استفاده شود.

چنانچه به طور مرتب و ماهانه درد شدیدی را تجربه می کنید لازم است تا توسط پزشک متخصص بررسی شوید. برخی از بیماری ها نظیر التهابات لگنی یا بیماری های انتقال یافته جنسی و حتی اندومتریوز می تواند علاوه بر اختلالات قاعدگی دردهای شدیدتری را در فرد به وجود آورد. اگر به تشخیص پزشک دارای بیماری و مشکل جسمی نیستید با این راهنمایی ها درد پریودی را کاهش دهید.

درمان درد پریودی شدید

درمان درد پریودی با تغییر در خورد و خوراک

از وقتی غذاها کنسروی شده انواع بیماری ها هم بیشتر شده اند. یک خانم برای حفظ سلامتی باید مواد خوراکی سالم دریافت کند. به جای خوردن غذاهای فست فودی، چرب و سرخ کردنی های مضر از انواع رژیم غذایی کم چرب و سبزیجات استفاده کنید. با دریافت ویتامین ها، املاح و به خصوص منیزیوم بیشتر، عملکرد عضلات بدن بهبود پیدا می کند. رحم دارای بافت عضلانی است و تحت تاثیر خوراکی های مفید، سالم باقی می ماند. مصرف مکمل روغن ماهی، مغزها و آجیل، میوه تازه و سبزی ها به همراه روغن زیتون برای سلامت بدن ضروری است.

درمان دمنوش های گیاهی و درمان درد پریودی

آب و مایعات از مواد ضروری برای بدن هستند. برای کاهش درد قاعدگی از نوشیدنی های گرم و طعم دار استفاده کنید. چای بابونه ، چای نعنا، چای دارچین، زنجبیل و حتی چای سیاه و آب گرم نیز می تواند مفید باشد. نوشیدن چند لیوان چای گیاهی در روز موجب افزایش ادرار و خروج مواد مضر از بدن می شود. به طور کلی برای همه افراد نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب توصیه شده که شامل خانم ها هم می شود. در صورت داشتن خونریزی شدید حتما با پزشک در مورد مصرف دمنوش ها مشورت کنید. مصرف گیاهان دارویی در حد تعادل مشکلی ایجاد نمی کند اما مصرف بی رویه هیچ ماده خوراکی توصیه نمی شود.

این مطلب را حتما بخوانید  ریمپ چیست و چه تأثیری در عملکرد خودرو می گذارد ؟

کاهش درد پریودی

کاهش درد قاعدگی با تغییر در سبک زندگی

در نظر داشته باشید تنها نیمی از خانم ها هر ماه این درد را تجربه می کنند. برای درمان درد پریودی سبک زندگی سالم و فعال تری را انتخاب کنید. کسانی که به طور منظم فعالیت های ورزشی دارند، سالم تر هستند و هورمون های بدن شان منظم تر کار می کند. فراموش نکنید در ایام پریودی موقع مناسبی برای شروع یک فعالیت ورزشی جدید نیست. افرادی که از قبل تمرینات ورزشی را انجام داده اند می توانند در این ایام هم بدون هیچ مشکلی به ورزش های سبک بپردازند. تمرینات یوگا در کنترل استرس و درد بسیار موثر است.

ماساژ درمانی برای کاهش درد قاعدگی

برای درمان درد پریودی ماساژ با روغن های معطر را امتحان کنید. مقداری روغن اسطوخودوس را به کف دست مالیده و با آن بدن را ماساژ دهید. ماساژ موجب گرم شدن عضلات و کاهش درد بدن می شود. منظور ماساژ کل بدن است که خستگی و درد عمومی را برطرف می کند.

نسخه درمان دائم درد پریودی

درمان درد پریودی با کمپرس گرم

برای کاهش درد عضلات روزی یکبار دوش بگیرید. در ایام پریودی دوش آب گرم به مدت کوتاه چند دقیقه ای توصیه شده است. به صورت ایستاده حمام کنید. گرما موجب افزایش جریان خون در بافت های بدن شده و عضلات را آرام تر می کند. اگر درد شدیدی دارید با کمپرس آب گرم می توانید شدت درد را کاهش دهید. کیسه را زیر شکم قرار دهید و استراحت کنید به فاصله کوتاهی درد کمتر خواهد شد.

به هر حال این دردها تمام می شوند ولی حتما برای پیشگیری و درمان درد پریودی روش های غیر دارویی را جدی بگیرید. مصرف قرص های مسکن به مرور مشکلات جدی به وجود می آورد.

https://internetchk.com/treatment-of-menstrual-pain/





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: